Życie

Odchudzamy się- nietypowe, zdrowe jedzenie

Odchudzanie wcale nie musi być nudne. Aby dbać o linię nie musimy też jeść tylko sałaty. W naszej normalnej diecie istnieje bowiem wiele produktów, które ułatwiają odchudzanie i przyśpieszają spalanie kalorii. Jakie to produkty?

Kawa

Wielu z nas nie potrafi sobie wyobrazić życia bez porannej kawy. Na szczęście kawa jest jednym z tych produktów, przyśpieszających spalanie kalorii. Wszystko dzięki znajdującej się w niej kofeinie, która nie tylko nas rozbudza, ale też przyśpiesza metabolizm. Kofeina podobnie zadziała też w Yerbie i innych napojach posiadających jej dużą dawkę.
Niestety mam też smutną wiadomość dla ludzi lubiących kawę „białą”, z cukrem. Kofeina nie jest cudownym remedium na nadwagę. Jeśli więc posłodzimy i zabielimy kawę mlekiem, ilość dodanych w ten sposób kalorii potrafi wyzerować efekty działania kofeiny.

 

Ocet

Praktycznie nikt z własnej woli nie będzie pił octu. Wyjątek mogą stanowić specjalne owocowe, słodzone octy balsamiczne, niemniej jednak i w ich przypadku wypicie więcej niż małej łyżeczki to nie lada wyczyn. Niemniej jednak coraz więcej naukowców uważa, że ocet pomaga walczyć z nadwagą. Substancja ta bowiem wspiera spalanie tłuszczów. Jak jednak spożywać ocet? Np. jako składnik sosu winegret dodawany do sałatek.

 

Popcorn

Dziwne, ale prawdziwe. Popcorn jest zdrowy i nie tuczy. Niemniej jednak trzeba rozróżnić taki, polany ogromną ilością masła z kina od tego z naszego domu, przygotowanego nie na oleju, a w mikrofalówce. Ten jest mało kaloryczny, a do tego zawiera dużo błonnika. Jego duża objętość stanowi też dość ważną informację dla naszego mózgu. Mówiąc krótko zwykły popcorn, bez przypraw i masła to dobry, niskokaloryczny zapychacz, który z pewnością można skubać podczas seansów filmowych.

 

Papryczki chili

Papryczki chili znamy z wielu potraw. Uwielbiamy ich pikantny smak i aromat. Mało kto jednak wie, że zawarta w nich kapsaicyna jest pożądanym składnikiem diety. Substancja ta hamuje apatyt i przyśpiesza metabolizm. Dlatego jedząc np. pieczonego kurczaka, marynowanego w marynacie z ekstraktem z chili zjemy go mnie, a zjedzona porcja przyśpieszy nasz metabolizm.

 

Kartofle

Wydawać by się mogło, że kartofle nie pasują do tego zestawienia. Nic bardziej mylnego. Ziemniaki same w sobie nie są aż tak kaloryczne, jak mogło by się wydawać. Niestety na skutek wykorzystania masła, śmietany, serów do ich przyprawienia „waga” tej potrawy wzrasta drastycznie.
Dlatego warto skupić się na pieczonych ziemniakach, te podane z odpowiednią mieszczanką ziół i przypraw będą smakować wyśmienicie nawet bez masła.

 

Jajka

Kolejny składnik wydający nie pasować do naszej diety. W przypadku jajek wszystko zależy jednak od momentu ich konsumpcji. Jajka zawierają bowiem sporo wysokiej jakości białka. Białka te pozwalają przyśpieszyć nasz metabolizm i powstrzymać się od nadmiernego podjadania. Niemniej jednak należy pamiętać, że jajka najlepiej jeść na śniadanie, tak by nasz organizm miał czas na ich strawienie i zużycie dostarczonej z nich energii.

Krwisty stek

Na koniec warto wspomnieć o mięsie. W tym wypadku najlepsze będzie chude mięso wołowe lub kurze. Dobrą wiadomością dla wszystkich mięsożerców będzie to, że np. w 100g dobrej jakości wołowiny znajdziemy niewiele, bo tylko około 5g niezdrowych tłuszczów. Warto jednak pamiętać, że dużo zależy od sposoby przyrządzeniu mięsa. Jeśli więc chcemy je np. smażyć róbmy to na grillu lub w na bardzo rozgrzanym oleju, tak aby mięso nie zdążyło nasiąknąć tłuszczem. Warto też skłonić się ku mięsom gotowanym lub pieczonym.

 

Za pomoc w przygotowaniu artykuły dziękuję hollypowder, producentowi panierka do kurczaka