Marketing Biznes/finanse

Trendy w social mediach 2018

trendy w social media
trendy w social media


Na półmetku roku 2018 warto zadać sobie pytanie: Co jest sexy w social media marketingu? Temat jest istotny, albowiem w samej Warszawie w roku 2018 przybyło 10 598 firm i 7365 podmiotów, z czego duża część stanowi potencjalnych klientów. Tak naprawdę wszyscy doskonalimy się w tej branży metodą prób i błędów, więc dzisiaj rozeznamy się trochę w sytuacji, zbadamy wybrane narzędzia, perspektywy i pułapki jakie czekają na każdą agencję social media.

Co z tym influencer marketingiem?

W związku z ogromnymi oczekiwaniami i rzeszą agencji social media wiążącą duże nadzieje z tym sposobem komunikacji stoi przed nami wiele wyzwań. Rok temu rozpoczęła się największa eksploatacja influencerów. Teraz sytuacja jest stabilniejsza, lecz nie tak innowacyjna. Wraz z rosnącym wykorzystywaniem takiego marketingu przez zarówno małe jak i wielkie firmy/marki/usługi najlepszą praktyką jest bardzo dokładna analiza odbiorcy, szczerość komunikacji, humor i kreatywne wykorzystanie wizerunku influencera. Już za chwilę bez tego postać będzie tylko postacią, lecz jej wizerunek wykorzystany w odpowiedni sposób będzie game-changerem. A skoro o szczerości komunikacji mowa…

Prawda, prawda prawda

Mowa tutaj nie o przekombinowanej próbie zmiany tone of voice na np. bardziej młodzieżowy/ bardziej formalny, lecz o wykorzystaniu szczerości. Możliwość otwartego dialogu to w tym wypadku miecz obusieczny, a jak wiemy social media marketing to nic innego, jak dialog z użytkownikami. Pamiętajmy zatem o przykładaniu wielkiej wagi do spójności tego, jaka jest i jak wypowiada się marka w sieci. Coraz częściej odbiorcy komunikatu marketingowego są w pełni świadomi tego komunikatu, a przy odpowiedniej precyzji w grupie docelowej- zachwyceni, że np. oglądają kreatywną reklamę.

Buzz marketing on fire!

Tak zwana ,,szeptanka” to zdecydowanie gorący temat. Dobrze prowadzony buzz marketing przyczynia się do zwiększenia świadomości, zaufania a także sprecyzowanych oczekiwań wobec marki. A przecież w naszych czasach prawie połowa konsumentów szuka opinii o produkcie/ usłudze w internecie. Częściowo na forach internetowych a częściowo w social mediach mamy szansę na bezpośredni kontakt z klientem i rozwianie jego wątpliwości. Szerokie perspektywy i stabilne zyski sprawiają, że to jedno z najważniejszych narzędzi 2018 roku.

 

Dodaj komentarz

Kliknij, aby dodać komentarz