Marketing

3 proste kroki do stworzenia reklamy, która przykuje uwagę odbiorców

3 proste kroki do stworzenia reklamy, która przykuje uwagę odbiorców
3 proste kroki do stworzenia reklamy, która przykuje uwagę odbiorców

Obecny świat opiera się na reklamie, która musi być skuteczniejsza od innych, by przyciągnąć uwagę. Ilość bodźców, jakie na co dzień docierają do odbiorców jest tak duża, że trudno jest zaskoczyć odbiorcę, a przy tym dotrzeć do jego świadomości i wpłynąć na decyzje zakupowe. Dlatego tak ważne jest konkretne działanie mające na celu stworzenie reklamy, która przykuje uwagę i zadziała na odbiorców.

Krok pierwszy – diagnoza celu

Nie można skutecznie rywalizować z innymi firmami o uwagę klientów bez ustalenia ich profilu. Chodzi o to, by w pierwszej kolejności określić cel reklamy, nie w znaczeniu wywołania reakcji, ale w znaczeniu podmiotu, któremu należy się uwaga. Określenie profilu odbiorcy docelowego jest niezwykle ważne, bowiem pozwala na stworzenie reklamy wykorzystującej środki dotarcia do konkretnego odbiorcy. Nigdy nie wolno wykonywać pracy ogólnej. Reklama musi być konkretna i skupiać się na odbiorcy, który zgodnie z zasadą Pareta przyniesie firmie najwięcej korzyści. Dlatego określenie odbiorcy jest kluczem do sukcesu i zarazem pierwszym krokiem do przygotowania skutecznej reklamy.

Krok drugi – medium

Skuteczna kreacja reklamowa pochodząca od renomowanej firmy jest istotnym aspektem w funkcjonowaniu biznesu. Jest impulsem, który prowadzi do działania. Dlatego wybór medium jest dziś kluczowy. Istotny jest także z powodu popularności internetu oraz marketingu cyfrowego. Mając w pamięci typ klienta, do którego trafiać ma reklama, istotną rolę odgrywać będzie sposób przekazu. Wiele firm nie skupia się na tym i wykorzystuje popularne media społecznościowe lub inne środki przekazu. Bez myślenia o celu, nie będzie możliwości dotarcia do odbiorcy. Być może dużo skuteczniejsze od Facebooka będzie stworzenie osobnego kanału w serwisie YouTube. Być może na odwrót. Działania dobrej reklamy powinny skupiać się na doborze medium do odbiorcy.

Krok trzeci – treść

Kreatywna treść to jednak języczek u wagi. Niby stanowi tylko jeden element z wielu, bo dziś dużą rolę odgrywa samo trafienie do umysłu odbiorcy, ale to właśnie znajdująca się na końcu treść sprawi, że firma zyska, np. korzystając z pomocy w kreacji reklamowej dobrej firmy marketingowej. Dlatego warto zwrócić uwagę na rozwiązania nietypowe, wpisujące się w odbieranie rzeczywistości przez odbiorców docelowych, a przy tym wyróżniające się z tłumu i charakterystyczne.