Biznes Marketing

Wygląd sklepu internetowego, a sprzedaż

Wygląd sklepu internetowego, a sprzedaż
Wygląd sklepu internetowego, a sprzedaż

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy być może zauważyłeś, pewną zależność między poziomem sprzedaży, a wyglądem sklepu internetowego. Jeżeli jesteś zainteresowany tematyką e-commerce, być może ten artykuł przyniesie Ci nową dawkę przydatnej wiedzy.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy być może zauważyłeś, pewną zależność między poziomem sprzedaży, a wyglądem sklepu internetowego. Jeżeli jesteś zainteresowany tematyką e-commerce, być może ten artykuł przyniesie Ci nową dawkę przydatnej wiedzy. Sklep internetowy to wyjątkowe miejsce, w sieci gdzie jej użytkownicy mogą nabyć różnego rodzaju towary nie wychodząc z domu. Co wpływa na ich wybór, że dokonają zakupu właśnie w tym sklepie, a nie innym. Oczywiście, wa artykule pominę aspekt ceny, ponieważ to jeszcze inne zagadnienie.

Klienci lepiej czują się w sklepach internetowych, które są wykonane w sposób estetyczny i przejrzysty. W prowadzonej sondzie przez designcart.pl, większość klientów zwraca uwagę na wygląd sklepu internetowy, część z nich robi to podświadomie, a więc produkt w sklepie internetowym dopracowanym pod względem graficznym wydaje się lepszy od tego samego produktu w sklepie o gorszej jakości wykonania. Design sklepu internetowego można podzielić na trzy obszary. Wygląd szaty graficznej, wygląd obrazów, banerów oraz wygląd zdjęć produktów.

Szata graficzna, w sklepie internetowym

Jest pierwszy element, który rzuca się w oczy. Jest to układ oraz ogólny charakter sklepu internetowego. Szata graficzna powinna być dopasowana do typu produktów jakie sprzedajesz. Jeżeli handlujesz elektroniką szata graficzna Twojego sklepu internetowego powinna być nowoczesna, a jeżeli handlujesz klasyczną odzieżą szata graficzna powinna być elegancka, dobrym pomysłem jest pójście w mocniejszy indywidualizm graficzny, w tym konkretnym przypadku może to być na przykład sklep internetowy w stylu retro. Indywidualizm graficzny ma jeszcze jeden bardzo ważny aspekt, oryginalny pod względem szaty graficznej sklep internetowy jest lepiej kojarzony przez klienta. Wygląd sklepu e-commerce zapada głęboko klientowi, w pamięć. Proces ten zachodzi do tego stopnia, że dany produkt może kojarzyć się właśnie z Twoim sklepem internetowym. Wiesz co to oznacza? Oznacza to kolejnego stałego i lojalnego klienta. Oznacza to budowanie solidnych fundamentów dla marki, społeczności sklepu internetowego, a dalej swoistej popkultury związanej z danym sklepem internetowym. Procesy te są niezwykle powolne i wymagają bezustannego dopracowywania i ulepszania.

Wygląd obrazów banerów, w sklepie internetowym

Jest tak naprawdę serce szaty graficznej sklepów internetowych. Użytkownik pierwsze co widzi wchodząc na sklep internetowy to główny baner. Po banerze od razu orientuje się czy dobrze trafił. Baner też może go zachęcić do pozostania na sklepie internetowym i rozpoczęcia przeglądania produktów znajdujących się w nim. Banery a konkretnie styl, kolorystyka zdjęć użytych na baner powinny być powiązane tak by razem tworzyły spójną kompozycję. Zwiększa to walory estetyczna. Powinny być dobrej jakości ale i dobrze zoptymalizowane tak by klient nie musiał czekać aż się załadują.

Zdjęcia produktów na sklepie internetowym

Jest to najczęściej zaniedbywana przestrzeń wśród wchodzących sklepów internetowych. Wiadomo jak takie praktyki się kończą. Sklepy z marnymi zdjęciami produktów, lub i bez nich są pożerane przez konkurencję i zazwyczaj nawet nie startują do wyścigu o klienta. Czemu zdjęcia są takie ważne? Załóżmy chcesz kupić sobie ciuch, mniejsza z tym jaki konkretnie ale ciuch. Idziesz do sklepu odzieżowego przeglądasz interesujące Cię pozycję. Badasz ekspozycję wzrokiem. Załóżmy, że spodobał Ci się jakiś produkt. Bierzesz go w dłonie, wyczuwasz grubość materiału, teksturę, jego jakość. Gdy stwierdzasz że jest marnej jakości jak na podaną cenę odkładasz go. Korzystasz więc ze zmysłu dotyku. Gdy jednak materiał spełnia Twe oczekiwania idziesz do przymierzalni by zobaczyć jak w nim wyglądasz. Wyobraź sobie że masz kupić, w sklepie internetowym taki ciuch i masz do dyspozycji tylko nazwę produktu bez opisu, bez zdjęcia. Zdjęcia produktów muszą być dokładne, powinny zawierać szczegóły i dodatkowo opis, tak by mogły zrekompensować niemożliwość użycia potrzebnych zmysłów do obadania jego.

Sklep internetowy to głównie zdjęcia produktów, banery. Utrzymywanie tej płaszczyzny w spójności i wysokiej jakości sprawia, że jesteśmy dobierani jako profesjonalnie gracze na rynku e-commerce, a klienci dobrze się czują na naszej platformie sprzedażowej.