Niektóre firmy przygotowują uniwersalną reklamę na bilboardy i wykupują powierzchnię reklamową w całym kraju, żeby ją rozpowszechnić. Ta strategia ma pewne zalety, bo podróżujący widzą ten sam przekaz niezależenie od tego gdzie się znajdują. Taka reklama jest lepiej rozpoznawalna, lepiej zapada w pamięć. Z drugiej strony może się za mało wyróżniać spośród innych.
Niektóre firmy przygotowują uniwersalną reklamę na bilboardy i wykupują powierzchnię reklamową w całym kraju, żeby ją rozpowszechnić. Ta strategia ma pewne zalety, bo podróżujący widzą ten sam przekaz niezależenie od tego gdzie się znajdują. Taka reklama jest lepiej rozpoznawalna, lepiej zapada w pamięć. Z drugiej strony może się za mało wyróżniać spośród innych. Inne podejście może się okazać dużo bardziej nośne – chodzi mianowicie o dostosowanie reklamy wywieszanej na bilboardach w całym kraju do regionalnej specyfiki. Przykładowo firma zajmująca się produkcją i montażem okien może przedstawić swoje okna na budynkach charakterystycznych dla regionu. Na śląsku tłem mogą być familoki, na Podkarpaciu góralska chatka, mogą być też pokazane zabytkowe budynki, ale z przymrużeniem oka. Nie chcemy przecież, żeby ktoś oskarżył firmę o kłamstwo, że wstawia okna na Wawelu, w Pałacu Kultury w Warszawie czy w Zamku Cesarskim w Poznaniu.
Reklama może być dopasowana do lokalnych legend, powiedzonek i słów typowych dla danego regionu. Istnieje też opcja odwrotna – regionalne reklamy rozwieszać w różnych regionach. Niech mieszkańcy Warszawy dowiedzą się, że filia firmy jest również w Krakowie, a Ślązacy, że swoją ulubioną firmę spotkają na Pomorzu czy na Mazurach. Jeszcze inna opcja dla reklamy na bilboardach na terenie całego kraju to reklama wyłącznie regionalnych produktów z jednego w różnych częściach polski. Nasze solidne śląskie szkło, nasza trwała i nowoczesna wielkopolska ceramika, nasze podkarpackie niezawodne konstrukcje stalowe itp. do nabycia u dystrybutorów w twoim mieście – czy to nie jest dobre hasło? Przy jego promowaniu trzeba jednak unikać lokalnych animozji. Przykładowo małe szanse na sprzedaż produktów i usług ma na Śląsku ktoś kto chwali się, że jest z Zagłębia. Takie niuanse powinno się poznać przed wywieszeniem niefortunnego bilboardu. Poza tym przypadkiem regionalny charakter reklamy może zadziałać wyjątkowo dobrze.
W celu przeprowadzenia kampanii reklamowej, warto odwiedzić stronę https://www.znajdzreklame.pl.
Dodaj komentarz