Biznes/finanse

Jak pakować, żeby Twoje jedzenie świetnie się prezentowało?

Jak pakować, żeby Twoje jedzenie świetnie się prezentowało?
Jak pakować, żeby Twoje jedzenie świetnie się prezentowało?

Planujesz założyć własny biznes? Chcesz rozwijać swoje menu i potrzebujesz kilku wskazówek? A może po prostu uważasz, że to czas na nowe sposoby podania jedzenia w Twojej restauracji, na wynos? Nieważne, jaka jest przyczyna, pomoc jest tuż tuż!

Postaw się, pokaż się, detale mają znaczenie!

Prowadząc lokal gastronomiczny dobrze wiesz, że Twoje jedzenie jest Twoją wizytówką. Jego smak, zapach, a nawet sposób podania, to wszystko wpływa na ocenę klientów i zwiększa lub zmniejsza szansę na ich powrót. Lojalność klientów to jedna z najcenniejszych walut w tym biznesie, to oni polecą Cię swojej rodzinie, swoim znajomym i udostępnią Twoje jedzenie na swoich portalach społecznościowych. Im więcej logo Twojej firmy zobaczą przy okazji, tym lepiej. Każdy nadruk na serwetkach, na tackach, na stole, czy na pudełku z jedzenia na wynos, stanowi reprezentację Twojej marki i jej żywą reklamę. Z pozoru zwykłe opakowanie na frytki, niesione przez miasto swoim zapachem i wyglądem zachęca przechodniów do sprawdzenia, jakie miejsce sprzedaje takie smakowicie pachnące przekąski. Niezależnie od tego, czy prowadzisz dużą restaurację, czy bar, czy budkę z jedzeniem, czy food trucka. Liczy się każdy, nawet najmniejszy detal, każda okazja do wypromowania nazwy Twojego miejsca.

Zacznij od odpowiedniej prezentacji

Wybór opakowań na zamówienie nie jest taką prostą sprawą. Trzeba wziąć pod uwagę to, jakie jedzenie będzie w nich serwowane. Jeśli zdecydujesz się na papierowe opakowania, powinny być wytrzymałe, nie przeciekać zbyt szybko tłuszczem i sosem. Tutaj jakość papieru ma ogromne znaczenie, podobnie jego gramatura. Zanim zdecydujesz się na jedno, przetestuj kilka propozycji producenta. Włóż do opakowań frytki, polej sosem, sprawdź wytrzymałość i jakość materiału. Zmierz, jaką pojemność mają wybrane opakowania na frytki i sprawdź, które sprawdzą się najlepiej przy serwowanych przez Ciebie porcjach.

W przypadku frytek, do wyboru są opakowania w formie rożka, papierowe koperty i papierowe tacki. W przypadku burgerów, producenci oferują opakowania papierowe i kartonowe, zapewniające większą ochronę przed zgnieceniem w trakcie transportu. Dopasuj opakowania do swoich potrzeb, do tego, czy planujesz opakowania jednorazowe jedynie przy zakupie jedzenia na wynos, czy także przy zamówieniach spożywanych na miejscu.

Jednorazowe, papierowe opakowania są lepszą alternatywą niż plastikowe, zwłaszcza w miejscach sprzedających fast food. Takie są też lżejsze, o wiele bardziej poręczne dla klientów, którzy jedzą posiłki w drodze. To też najlepsze rozwiązanie dla budek z jedzeniem i food trucków, często pozbawionych miejsc siedzących w okolicy.

Niezależnie od tego, jakie opakowanie wybierzesz, nie rezygnuj z nadruku na nim. Personalizacja opakowań pod lokal gastronomiczny to element budowania spójnej komunikacji marketingowej, która nieustannie przypomina klientom w trakcie jedzenia o miejscu, w którym kupili TE frytki czy TEGO hamburgera.