Biznes/finanse

Czym jest system CRM i dlaczego warto z niego skorzystać?

Czym jest system CRM i dlaczego warto z niego skorzystać
Czym jest system CRM i dlaczego warto z niego skorzystać


Bardzo dużą wagę w biznesie przykłada się dzisiaj do optymalizacji pracy – zarówno podwładnych, jak i zarządu. Lepiej wykorzystany czas przekłada się na lepiej wykonane zadania, z których klient jest jeszcze bardziej zadowolony. To z kolei przekłada się na budowanie pozytywnych, długofalowych relacji – obecnie najważniejszy element dający firmom wymierne korzyści finansowe, rozwój i stabilizację na rynku.

Czym jest system CRM?

Customer Relationship Management, czyli w skrócie CRM, to wielokanałowe narzędzie, dzięki któremu możesz efektywnie zarządzać relacjami z klientem. CRM gwarantuje optymalizację pracy, jej lepszy podział lub inny proces usprawniający codzienne działanie w firmie. Produkt wyróżniają korzyści, które są obopólne – nie rozdziela się ich na przedsiębiorcę i klientów. W tym przypadku coś dobrego dla siebie wynoszą wszyscy. Poznaj największe zalety wdrożenia systemu CRM w swojej firmie.

CRM usprawnia proces obsługi klienta

Za pomocą systemu zarządzania relacjami z klientem jesteś w stanie usprawnić proces obsługi, aby był bardziej satysfakcjonujący dla obu stron. Pracownicy mają większa kontrolę nad realizacją wielu projektów, które wykonują w tym samym czasie. Dzięki temu zachowują pewność, że nic nie umknęło ich uwadze, a żaden klient nie poczuje się pominięty bądź zaniedbany. Jeśli jeden z podwładnych jest nieobecny, nikt nie musi godzinami wdrażać się w jego obowiązki czy sytuację klienta – dzięki systemowi CRM przekazywanie obowiązków jest o wiele prostsze. Wszystkie informacje na temat danego projektu oraz kontrahenta są zebrane w jednym miejscu, a każdy pracownik posiadający dostęp do folderu może z nich skorzystać zawsze i wszędzie.

CRM to przejrzysty system, eliminujący dublowanie różnego rodzaju działań, które pogarszają efektywność wykonywanych obowiązków. Ma to szczególne znaczenie w rosnących firmach, które nie posiadają wypracowanego i wypróbowanego systemu zarządzania projektami. Co więcej, CRM pozwala na ustalanie scenariuszy prac długofalowych, szybkie ,,gaszenie pożarów” oraz niezbędne konsultacje z współpracownikami czy klientem.

Dzięki systemowi CRM masz kontrolę nad obiegiem dokumentacji w firmie

Rozwijające się przedsiębiorstwa mogą borykać się z problemem dużej rotacji pracowników. To naraża zarząd na dodatkowe koszty związane z pozyskaniem nowego podwładnego, ale także jego wdrożeniem. Dzięki systemowi CRM jesteś w stanie płynnie przeprowadzić nowego pracownika przez etap onbordingu (na tyle, na ile pozwala specyfika obejmowanego stanowiska). Wszystkie niezbędne dokumenty czy zasady dotyczące współpracy, a także materiały służące do nauki możesz przechowywać w jednym miejscu, co zdecydowanie ułatwi asymilację w miejscu pracy.

System CRM pozwala Ci monitorować efektywność podejmowanych działań

Dzięki systemowi zarządzania relacjami z klientem jesteś w stanie zdawać regularne raporty z postępów w projekcie, a także z wszelkich niepowodzeń mających znaczenie dla relacji firmy z kontrahentami. Monitorowanie efektywności prac jest bardzo ważne z punktu widzenia optymalizacji – zarówno dla przełożonych, jak i podwładnych.

Podsumowanie – czym jest system CRM i dlaczego warto z niego korzystać?

System CRM to bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu możesz lepiej kontrolować oraz optymalizować swoje relacje z klientami, aby pozostały pozytywne przez cały czas trwania Twojej usługi. Skorzystaj z wielu funkcji CRMu i poznaj jego wszystkie zalety już dziś!